Re: [NOVICE] WIN98 / LINUX

kolloff wrote:

> Hvordan for jeg Windows ind pa min harddisk ?
> Hvad skal jeg gore for at MSDOS kan se /dev/hda1 ?
> Jeg har provet at kore fdisk fra en dos diskette. Men der bliver meldt "No space to create a DOS partition"

Tja installationa af windows er ikke helt let :)

> Jeg har lagt lilo i MBR
> Kan jeg fa lilo til boote Win98 op ?

Ja, men først skal Win installeres, så sørg for at have en Linux boot-diskette
og check at den virker!

Istaller Windows fra boot diskette (eller boot CD) og vær opmærksom
hvis den forsøger at fortælle at den ikke kan installers og om
den skal forsøge at rette dette eller blot slette alle mapper
( medfører måske total formatering af hele harddisk).
Windows vil lægge sin egen boot/MBR på disken, så linux boot-disketten
skal senere anvendes til at installere lilo (via linux).

Men egentlig er dette vel ikke et linux spørgsmål......