Script til ppp, og opstart af denne. Fortsat.

     Hej Linuxbrugere.

     Tak til Frank for hjælpen.
     Efter at have prøvet det Frank skrev er jeg nået lidt længere, dog ser
     det ud til at mit charscript ikke virker helt endnu.
     Jeg prøvede først med export i min ppp-on, men det syntes jeg ikke gav
     resultat.
     Herefter flyttede jeg PHONE til chatscriptet og nu skete der lidt
     mere.
     Jeg har sat PPPUSER=root

     Mit chatscript ser ud som følger:
     #!/bin/sh
     PHONE=12345678
     exec chat -v -r /var/log/ppp-chat.log \
     REPORT CONNECT \
     REPORT OK \
     REPORT BUSY \
     REPORT 'NO CARRIER' \
     REPORT 'NO DIALTONE' \
     TIMEOUT 5 \
     '' 'AT&F' \                        '' 'AT&Z' \ har også været prøvet.
     OK ATDTXXXXXX \            XXXXXX er telefonnummer til mit firma.
     ABORT 'NO CARRIER' \
     ABORT 'BUSY' \
     ABORT 'NO DIALTONE' \
     ABORT 'WAITING' \
     TIMEOUT 50 \
     CONNECT

     Jeg mener det er tæt på chatscriptet på side 6 i ppp-info.html.
     Nederst på side 2 er også vist en fil men her er pinger på hver side
     af forreste ord. Det har jeg prøvet, og det virkede overhovedt ikke.

     Jeg skal egentlig også bruge et terminal vindue, men først vil jeg
     gerne have modemmet til at ringe op.

     Jeg køre RH6.0 og i /var/log/messages kommer følgende:

     pppd:      pppd 2.3.7. started by root, uido
     chat:      report  (CONNECT)
     chat:      report  (OK)
     chat:      report  (BUSY)
     chat:      report  (NO CARRIER)
     chat:      report  (NO DIALTONE)
     chat:      timeout set to 5 seconds
     chat:      expect ()
     chat:      alarm
     pppd:      connect script failed
     chat:      failed
     pppd:      Exit

     Ummidelbart ser det ud til at det går godt til og med første timeout.
     Nu blinker mit modem først en gang kort og lidt senere lyser den
     længere, for så at gå tilbage til standby.

     I /var/log/ppp-chat.log står bare at den har været åbnet og lukket.

     På forhånd tak for alt jeg kan prøve.

     mvh        Henning