Re: [NOVICE] Start af X ved login

Erik Elmer Rasmussen wrote:

> Hej sluggere
>
> Lige et par smaa spoergsmaal :
>
> Er der nogen som kan fortaelle mig i hvilken fil jeg kan gaa ind og
> skrive startx saa X startes naar man logger ind dvs. lige efter man
> har skrevet sit password.
> (Jeg har forsoegt at lave en .profile fil i hjemme kataloget med
> startx som indhold)
>
> Jeg vil egentlig ogsaa gerne have at man automatisk bliver logget ud
> naar man exitter X. (Det er afterstep med windowmaker som jeg koerer.)
>
> Er der nogen som ved om det er muligt at have et login-vindue ligesom
> [...]

Det er nemmest at start X før du logger ind. Prøv som root at rette
i /etc/inittab, find den linie, der indeholder ordet initdefault, og ret
3-tallet til et 5-tal. Hos mig skulle

id:3:initdefault:

rettes til:

id:5:initdefault

Reboot for en sikkerheds skyld, ellers kan man skrive

telinit 5

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08