Start af X ved login

Hej sluggere

Lige et par smaa spoergsmaal :

Er der nogen som kan fortaelle mig i hvilken fil jeg kan gaa ind og
skrive startx saa X startes naar man logger ind dvs. lige efter man
har skrevet sit password.
(Jeg har forsoegt at lave en .profile fil i hjemme kataloget med
startx som indhold)

Jeg vil egentlig ogsaa gerne have at man automatisk bliver logget ud
naar man exitter X. (Det er afterstep med windowmaker som jeg koerer.)

Er der nogen som ved om det er muligt at have et login-vindue ligesom
det fra CDE i stedet for den sorte skaerm til at starte med?

--
 Erik Elmer Rasmussen