Re: [NOVICE] Min Linux kan ikke se netværket

At 20:13 24-09-1999 +0200, you wrote:
Mogens Kjaer wrote:

> Hvis den ikke gør dette automatisk har den heller ikke lagt GATEWAY ind
> automatisk. Derfor kan du ikke komme ud via routeren. Nu kender jeg ikke
> lige debian, såh...

I debian tilføjes det filen /etc/init.d/network

Og i den står der:

IPADDR=192.168.42.2
NETMASK=255.255.255.0
NETWORK=192.168.42.0
BROADCAST=192.168.42.0
GATEWAY=192.168.42.1

Så gateway skulle være lagt rigtigt ind. Hvad kan der så være i vejen, siden jeg kun kan ping'e på mit eget LAN? Og hvordan får jeg Linux til at starte netkortet automatisk, når den starter op? Med andre ord: Hvor skal nedenstående kommando indsættes?

ifconfig eth0 192.168.42.2 netmask 255.255.255.0 up

---

Venlig hilsen / Kind regards

Jens Bang (sslug@sslug)

Freja Data                    Tlf./phone : +45 - 4046 - 3442
Guldbergs Plads 12 1. tv.     Fax        : +45 - 3537 - 7006
DK-2200 København N
Denmark                       Homepage   : www.frejadata.dk