Script til ppp, og opstart af denne.

     Hej Linuxbrugere.

     Kan jeg få lidt basal hjælp.

     Jeg har prøvet at lave et chatscript, men kan ikke få det til at
     spille. Jeg har en stærk følelse af at jeg mangler noget basal viden
     her.

     Med ppp-info.html i hånden har jeg med 'vi' lavet en fil der hedder
     /etc/ppp/chatscript. Indholdet er nøjagtigt det der står i afsnittet
     'Chatscriptet som fil' på nær at nnnnnn er udskiftet med det telefon
     nummer jeg skal ringe op.
     Jeg fik kun lov til at lave filen som root, ellers ville den ikke åbne
     filen når den skulle skrive i den ved afslutning.
     Jeg har ikke gjort andet ved den.

     Til at starte chatfilen har jeg lavet en ppp-on fil som beskrevet på
     side 6.
     Den har jeg også lavet med 'vi' og den ligger i /usr/local/bin/. Jeg
     har udskiftet X'erne med det bruger id jeg er logget på med. Den
     sidste linie startende med pppd $DEVICEOUT er medtaget nøjagtig.
     Denne fik jeg også kun lov til at lave som root.

     I første omgang skete ingenting når jeg skrev ppp-on.
     Efter at have skrevet chmod a+x /usr/local/bin/ppp-on som root kommer
     følgende når jeg som user skriver /usr/local/bin/ppp-on: pppd: command
     not found.
     Hvis jeg som root skriver det samme blinker mit modem en gang på TR og
     så får jeg prompten tilbage og der sker ikke mere.

     Jeg kan ikke finde nogle logfiler.
     Er jeg helt galt på den ,eller mangler jeg at give nogle rettigheder
     til user?
     Det virker som om den slet ikke går over i mit chatscript. Skulle det
     ikke blive kaldt af ppp-on, eller skal jeg selv gøre noget her?

     Håber det ikke er helt håbløst at forstå.

     mvh        Henning