Re: [NOVICE] Min Linux kan ikke se netværket

Hej Jens,

Jens Bang wrote:

> Nu er maskinen så kommet hjem til mig, men når jeg prøver at ping'e min
> ISDN router hub eller en af Win95 maskinerne på nettet, så siger den:
>
> ping: sendto: Network is unreachable

Prøv at logge ind som root og køre ifconfig. Resultatet skal gerne vise
både localhost og eth0, hvis kortet er oppe.

Du kan starte kortet op med denne kommando, hvis driverne er
tilgængelige:
ifconfig eth0 192.168.42.2 netmask 255.255.255.0 up.

Yderligere hjælp hentes i /usr/doc/HOWTO/NET-3-HOWTO.gz, som fx kan
vises i netscape.

> Min router (og gateway) har IP 192.168.42.1
> Linux serveren skal have IP 192.168.42.2
> De to Win95 maskiner har 192.168.42.11 og 192.168.42.12

Husk, du skal køre samba, hvis 95-maskinerne skal kunne se serveren.

God fornøjelse

VH Peter Gylling
--
Linux    --> The best choice I've ever made
Homepage --> http://www.danbbs.dk/~gylling/