Re: [NOVICE] kppp skriver mærkelige tegn til mit modem.

hsh/sslug@sslug wrote:

>      Jeg har et lille problem med kppp.

>      Når kppp sender ordre til mit modem skriver den nogle gange andre tegn
>      end der står i opsætningen.
>
>      Det betyder at modemmet ikke returnere et ok. Den prøver igen efter
>      time-out og normalt går det godt efter 3 eller 4 forsøg.
>      F.eks bliver ATM0L0 til AT}0L0 og ATDTxxxxxx bliver til ATÜTxxxxxx.
>
>      På debug window står: Expecting ok indtil den timer ud.

Drop kppp og lave dine egne ppp scripts. :)

Prøv evt. i minicom at give AT kommandoer til modemog se
om fejlen opstår. Hvilken BPS rate anvender du tilmodemet ?

Hvilken UART anvendes (16550A eller 16450?)

Har linux evt. ikke opdaget at det er en 16550A men tror
at det er en 16450 ?

Er der andre programmer der forsøger at anvende serielport
samtidig med kppp ?