Back up-tape

Hej Ssluger

Jeg har en tape-enhed (Backpak) tilsluttet parallelporten sammen med
printeren, som jeg gerne vil bruge som back up i Linux RH6, men jeg ved
ikke rigtigt hvordan jeg skal installere den.
I KDE/Bachup tape tools meddelles at tape findes ikke.
Skal den mountes og registreres i /etc/fstab ?
Hvis ja, hvordan ? Jeg har prøvet under /dev/fd1 (fd0 er til floppyen),
/dev/ftape og /dev/parport uden held.
Når jeg prøver med mt-kommandoer, meddelles at det ikke kan oprettes et
tomt arkiv (/dev/tape)

På forhånd tak

Larbi
happiness is a journey not a destination.