Re: Sv: [NOVICE] Hvad skal der til?????

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Jeg har sat min pc'erne op med fast IP, selvom at jeg helst ville have
> dynamisk...:-)
> Nå pyt, det kommer senere...
>
> Jeg kan nu (med password) komme ind på de forskellige delte ting...:-)
>
> Min smb.conf ser nu ud som flg.

Her er klip fra min (Debian) , der er nogle forskelle men
måske visse som "name resolver order" kan hjælpe ?

[global]
   printing = bsd
   printcap name = /etc/printcap
   load printers = yes
   guest account = nobody
   invalid users = root
   security = user
   null passwords = true
   workgroup = WORKGROUP
   server string = %h server (Samba %v)
   socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY SO_SNDBUF=4096 SO_RCVBUF=4096
   encrypt passwords = yes
   wins support = no
   name resolve order = lmhosts host wins bcast
   dns proxy = no
   preserve case = yes
   short preserve case = yes
   unix password sync = false
   passwd program = /usr/bin/passwd %u
   passwd chat = *New\spassword:* %n\n *Re-enter\snew\spassword:* %n\n *Password\schanged.* .
   max log size = 1000

[homes]
   comment = Home Directories
   browseable = yes
   path=/home/%S
   read only = no
   writeable = yes
   create mask = 0700
   directory mask = 0700
[tmp]
   comment = Temporary file space
   path = /tmp
   writable = yes
   public = yes
[printers]
   comment = All Printers
   browseable = no
   path = /tmp
   printable = yes
   public = yes
   writable = true
   create mode = 0700

> -- Start --
> [global]
> domain master = yes
> domain logon = yes
> load printers = no

> Den siger stadig at der ingen domain server var til rådighed, men vi er da
> kommet et skridt tættere på...

Jeg har slet ikke de linier hvor jeg siger at jeg har noget jeg ikke har....

> 1. Hvis man sæter "security = user", så kan alle uanset om man er logget på
> går ind på de delte ting, ik'??? (selvfølgelig forudset at de har password),
> og hvis den er sat til "server", så er det kun dem som er logget på
> serveren, som ik se/få adgang til dem, ik'??

/tmp kan i hvertfald ses af alle hos mig, men man skal have angiver
user/password i windows.