Re: [NOVICE] langsom kommunikation igen igen

Carsten Nordstrøm Jensen wrote:

> øøøøhhhhhmm, hva'ba'?

Man kan bede inetd dæmonen om automatisk at starte en given
service, f.eks. smbd automtisk når der spørges på den
pågældende port. Dette vælges ofte hvis man kun af og til
har smb requests (fil/print til windows).
Har man en decideret smd-server vælger man ofte at køre som
en dæmnon.

> ps xa | grep smb
>  5647 ?        S      0:00 smbd -D
>  8978 ?        S      0:06 smbd -D
>  8984 ?        S      0:00 smbd -D
>  8994 ?        S      0:00 smbd -D
>  8999 ?        S      0:01 smbd -D
>  9016 ?        S      0:00 smbd -D
>  9102 ?        S      0:00 smbd -D
>
> der står ikke noget om hverken smbd eller nmbd i inetd.conf.

Ok, det ser ud til at du kører som dæmon, men har 7 stk kørende ?
Check lige log filerne i /var/log/, hos mig hedder den smb.log og nmb.