Re: [NOVICE] filsortering

Sun, Sep 19, 1999 at 06:46:49PM +0200, Kristian Vilmann skrev:

> hvis du vil flytte de filer du finder:
>
> find . -size +10k -exec mv {} /path/to/whereever \;

Hej

Det lader til at det er det jeg skal bruge !

Men hvordan får jeg filtreret hvilken filtype den skal finde i den
angivne størrelse ?
I dette tilfælde er det .txt-filer over 250k !

Jeg skal bruge det i et Bash-script.

Er det noget i retning af:

find . -type *.txt -size +250k -exec mv {} /home/niels/tekster \;

Som jeg har forstået det kan "find" finde disse filer rekursivt, er det
korrekt opfattet ??

--
/Niels

echo "This message is brought to you from a standalone machine"
Niels Rasmussen			| "To do is to be" -- Plato
sslug@sslug		| "To be is to do" -- Kant
Registred Linux user #133791	| "Do be do be do" -- Sinatra
"When the world seems to be too colored, just go to the console"