Hvad skal der til?????

Hejsa...

Jeg har nu rodet med Linux i et stykke tid, men jeg kan bare ikke få mine
Windows maskiner til at komme ind på Linux maskinen.

Jeg har prøvet alt, men kan bare ikke!

Jeg har kunne se linux'en under "Andre computere", men det kan jeg heller
ikke mere. (Dengang spurgte den op password, men accepteret ingen af dem jeg
havde!!!)

Jeg kan både pinge linux'en og Windows maskinerne, men kan stadig ikke se
den i "Andre computere", eller noget andet.

Det jeg gerne vil er at have SAMBA op at køre, så jeg fra Windows kan ligge
dokumenter mv. på linux'en.
Jeg vil kunne logge på samba når Windows starter, og på den måde få tildelt
nogle netværks drev.

Serveren skal have en fast IP, mens at klienterne skal have dynamiske IP'er.

Her er lidt info om de forskellige maskiner:

1. Windows 95 (klinet)
    Dynamisk IP.
    Computer navn: pc-cphn-tljo
    Arbejdes gruppe. pwcdk
    Brugernavn: cphntljo
    Kode: ????

2. Windows 98 (klient)
    Dynamisk IP.
    Computernavn: Løjmann
    Arbejdes gruppe: x
    Brugernavn: Løjmann
    Kode: ????

3. SuSE LINUX 6.2 (Server)
    IP: 192.168.1.1
    Netmaske: 255.255.255.0
    Computernavn: pwcdk
    Arbejdsgruppe (mener det er pwcdk)
    Brugernavn: root
    Kode: ????

Jeg ved ikke om jeg skal bruge DHCP, Getaway og/eller DNS for at lave en
SAMBA server, eller hvordan man sætter det op/installere det!!!

Jeg kan i øvrigt godt komme ind på linux'en når APACHE køre
(http://192.168.1.1), men jeg er lidt ligeglad med en Http-server...:-)

Jeg har både set i de 2 bøger fra forlaget GLOBE og den på www.sslug.dk samt
i SuSE' manual, men jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan komme nogle vegne!!!

Jeg håber virkelig at i kan lave en vejledning eller lig. som kan forklare
selv mig hvordan man gør det.

Fortsat god weekend,

Venlig hilsen,

Thomas L. Jørgensen.