langsom kommunikation igen igen

Jeg mener nu at have fundet ud af, at den langsomme
kommunikation med printeren ikke skyldes selve
printeropsætningen, men må have noget med linux
eller SAMBA at gøre:

Når jeg fra en Win95 klient kigger på hele netværket;
så kan jeg klikke på de andre Win95 klienter og STRAKS
se, hvad der nu er at se på den maskine. Klikker jeg
derimod på Linux-serveren står pc'en og tænker i 5-10
sekunder inden jeg kan se, hvad der er at se på den.

Når jeg pinger fra min Win95 klient er der dog stort set ingen
forskel i responset om det er en anden Win95 klient eller
linux-serveren der pinges. Og der er også -- som regel -- fin
adgang til de drev (f:\  , g:\  , etc) jeg med samba har shared
fra linux-serveren. Dette gælder dog ikke lpt1, som jeg har
mappet til printkøen på linux-servern.

Det var en lang smøre. Er der noget opsætning jeg mangler??

mvh.

Carsten