Re: [NOVICE] langsom printer-kommunikation

> prøv "lpq command = /bin/echo" i smb.conf.
>
> Det kan evt. hjælpe. Det har dog (logisk nok) den ulempe, at dinne
> win-klienter så ikke kan se printkøen......

Det hjalp desværre ikke noget.

Hvad betyder iøvrigt følgende fejlmeddelelse, som jeg af og til
får når jeg genstarter samba?
[1999/09/16 11:16:25, 0] lib/debug.c:check_log_size(285)
  check_log_size: open of debug file /var/log/samba/log.nmb failed -
using console.
[1999/09/16 11:16:25, 0] nmbd/asyncdns.c:start_async_dns(150)
  started asyncdns process 5589

i /var/log/samba/log.nmb står bl.a.:
[1999/09/16 11:16:25, 1] nmbd/nmbd.c:main(684)
  Netbios nameserver version 2.0.5a started.
  Copyright Andrew Tridgell 1994-1998

Har det noget med den langsomme printer-kommunikation at gøre?

mvh.

Carsten