Hjælp, der er en bombe på min desktop!

Jeg var blandt de heldige der var til Linux install-fest 12/9-99. Efter et par brydninger med pc'en kom Linux op at køre. En venlig fyr hjalp mig med at installere WordPerfect 8 som root i /root/Desktop/, men nu skal jeg være locket på som root for at få adgang til den, det kan vel ikke være rigtig, vel, hvordan klare jeg det lille problem?

Og så til bomben, den ser syg ud og hedder "core" og var der første gang jeg startede Linux efter at jeg var kommet hjem fra install-festen. Skal den være der? hvis ikke, hvad gør jeg så?. En søgning i / på core viste et større minefeldt, de ligger således:
/proc/sys/net/core
/home/ole/Desktop/core
/home/ole/core
/home/.gnome-desktop/core
/home/wini/core
/usr/src/linux-2.2.5/net/core
/core
Locket på som root er der også en i
/root/core

Jeg skal lige tilføje at vi ikke fik mit lydkort til at virke et "Mad 16 PnP Sound Card" men det er vel ikke det der kaster med bomber.

Tak for en hyggelig dag i søndags, tak for hjælpen og tak til Carlsberg Forskningscenter.

Ole Kirch
sslug@sslug

Min næste øl skal være en Carlsberg!