Re: [NOVICE] Mounting af FAT 32 drev

Jeg skrev:

> [...]

Så det skal stå en linie i /etc/fstab som du tilføjer med en
editor efter eget valg. X er ikke nødvendig; ae, joe, vi eller lignende
kan anvendes som editor.

> Jeg skrev:
>
> mount floppy

Syntaksen er også lidt anderledes, men ofte er mtools pakken
lettere at anvende til disketter (mdir a: , mcopy a:minfil.txt /tmp/,
mdel A:xxx,...)

Men hvis /floppy findes og passende linie i /etc/fstab findes
så vil "mount /floppy" kunne anvendes: /etc/fstab

/dev/fd0  /floppy   vfat   rw,noauto,user,noexec,nodev,umask=022 0 0

Med "vfat" kan lange filnavne i windows også læses skrives.