Mounting af FAT 32 drev

Hej igen.

Ja, jeg er nybegynder indenfor Linux. Vi skal jo starte et eller andet
sted....
Frank Damgård skrev at jeg skulle bruge linien

/dev/hda1    /W95       vfat       defaults,userrw,umask=022   0   0

for at tilslutte kataloget C:\win95

Jeg er bare ikke klar over hvor det skal stå.
Det skal lige siges at jeg ikke kan starte X (jo det kan jeg godt men kun i
opløsningen 300x200, hvilket giver mig adgang til at have ca. fire ikoner på
skærmen, og til at kunne se en 5-6 menupunkter (ikke incl. log out, og så er
der kun kone-knappen og den kan Linux vist ikke lide. Den skældte mig i
hvert fald ud da jeg tændte igen.).
Der skal en driver til (da jeg bruger et Voodoo Banshee skærmkort, hvor
driveren ikke følger med min distribution), som jeg også har hentet. Det er
klart at jeg har hentet den fra Windows 98.... Jeg har prøvet at lægge den
over på en diskette og så mounte diskettedrevet.
Den gik ikke.... ikke tale om at den ville tage imod en dosformatteret
diskette....
Det er sikkert også bare mig, der har gjort det forkert.

Jeg skrev:

mount floppy

Det gik også meget godt indtil der skulle læses fra disketten.

/Mathias Hansen