Re: [NOVICE] Fat 32

Mathias Hansen wrote:

> Jeg har tænkt mig at bruge min weekend på at installere Linux.
> Jeg har fået fat på Red Hat 6.0 og jeg har bare et spørgsmål. Det med Fdisk
> og partitionsopdeling har jeg styr på, men jeg er ikke klar over om Red Hat
> Linux 6.0 understøtter Fat 32.
> Ikke fordi jeg har tænkt mig at installere Linux på en fat 32 partiton, men

Der har været fat32 (og fat16+lange filnavne) i et stykke tid.
F.eks. har jeg i /etc/fstab :

/dev/hda1    /W95       vfat       defaults,userrw,umask=022   0   0

Hvilket giver adgang til filerne i C: drev under /W95
(husk at oprette /W95 )

> for at have muligheden for at kopiere filer mellem Windows og Linux.
>
> Er det korrekt er der kan være problemer med Voodoo Banshee-skærmkortet, som
> jeg ellers er en lykkelig ejer af?

Prøv at se om den er nævnt under www.xfree86.org
eller er der måske support fra en kommerciel X server
se links på http://www.sslug.dk/links.html#X

> Send meget gerne et svar direkte til min mail-adresse:
> sslug@sslug

du få en CC