Valg af programmer for en nybegynder.

     Hej Linuxbrugere.

     Som stadig nybegynder vil jeg gerne bede om et par gode råd vedrørende
     hvilke programmer jeg skal bruge til det behov jeg i øjeblikket
     udfylder med en tilsvarrende maskine med dåse95.
     Samt nogle hint om hvilke filer jeg skal rette i.

     Før min ferie fandt jeg ud af at Gnome er for "tung" til min maskine,
     og jeg tænker at prøve AfterStep.
     Jeg har i ferien læst Linuxbogen et par gange samt Franks tips om PPP
     og internetopkobling, men der er jo så meget at vælge imellem.

     Jeg bruger følgende maskine til Linux:
     En 486 DX2 med 20 Mb RAM. 1 x 1Gb og 1 x 200 Mb harddisk.

     1: Jeg vil gerne via et 33.6 eller 56K modem kunne koble mig til mit
     firmas NT net. Jeg skal bruge login og passwd til det. I dåse95 køre
     jeg net via modem, og jeg får IP adresse af serveren når jeg logger
     på.
     Jeg logger på et terminal vindue efter opringning. Servertypen er PPP:
     Dåse95, Dåse NT, Internet og protokollen er TCP/IP.

     2: Her vil jeg gerne kunne koble mig på min firma PC'er. (Jeg har dens
     IP adresse og navn)

     3: Jeg vil også gerne kunne hente min mail på firmaets mailserver.
     (Jeg har navn og IP adresse)

     4: Hvis jeg skal på internettet kan jeg gøre det gennem firmaets proxy
     server, så jeg har ingen internet udbyder.

     Jeg har lidt svært ved at overskue hvilke programmer der er bedst til
     min maskine, så jeg håber at kunne få lidt hjælp til at starte op på.

     Med venlig hilsen

        Henning Schandorff Hansen