Hjælp til total nybegynder med server

Det skal først understreges at jeg er total nybegynder med linux så hvis der er en der kan hjælpe mig skal han/hun gøre det meget omhygeligt!!

jeg fandt en gammel 486 på loftet som jeg kunne bruge til fil-server

så ville jeg spørge om der er nogle der gider at skrive en meget udførlig install og setup manual!!

Med Venlig Hilsen
Christian Precht Jensen
sslug@sslug