Re: [NOVICE] HJÆÆÆLP med installation af printer med netværkskort

Carsten Nordstrøm Jensen wrote:

> Jeg fandt ud af, at jeg kan telnet'e til printeren med kommandoen:
> telnet 192.168.0.20 9100

Aha!

Så er det nok et gammelt jetdirect kort, som ikke supporter lpr.

Du kan finde 117 løsninger på dette ved at søge på nettet (jeg har ikke
lige en færdig løsning...). Man skal bruge et program, som hedder enten
netcat eller tcpf (det sidste er fra Cisco) til at overføre data
til printerens port 9100. Men lige hvordan du får strikket dette
ind i lpr...

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08