Re: [NOVICE] GNOME :-)

Jimmy Thomsen wrote:

> Hej venner :-)
> Jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvordan installere man gnome??? Jeg vil gerne have info omkring det PÅ DANSK hvis det er muligt.... Og helst ikke for mange af de svære ord :-)
>
> Nåå ja: Hvad er forskellen på en windowsmaker og en brugerflade ?
>
> Med venlig hilsen
> Jimmy Thomsen - netpower
> sslug@sslug

NEDENSTÅENDE VAR SENDT TIL MIN ADRESSE

Jørgen Heesche

vil gerne have info omkring det PÃ? DANSK hvis det er muligt.... Og
helst ikke
for mange af de svære ord :-)

I SuSE 6.0 er der en GNOME 1.0 . Den er lidt svær at finde, men den er
der.
Editer filen
        ~/.xinitrc
så der i nærheden af bunden kommer til at stå
        exec gnome-session
i stedet for
        exec $WINDOWMANAGER
Nu er Gnome inde(starter med 'startx'), men der er ingen vinduer; du kan
ikke
flytte rundt på dine applikationer. Derfor skal du starte 'the GNOME
configuration
tool', der ligger på panel(baren nederst på skærmen). Her skal du
vælge
Desktop->Window Manager efterfulgt af den window manager du vil køre.
Husk
at trykke [OK].

Alt dette kræver selvfølgelig at du har valgt GNOME pakkerne i YAST.

Forskellen på en WindowMaker og en brugerflade:
Med en brugerflade mener du nok en wm(Window Manager). WindowMaker er en
windowmanager!
Andre windowmanagere er olvwm, fvwm, fvwm2, fvwm95, afterstep, IceWM,
Enlightenment.
Det er dem du vælger i 'exec'-linien i ~/.xinitrc .
GNOME og KDE er mere end bare windowmanagere. De har begge et integreret
sæt
værktøjer, der har et ens look. Måske er det dette du kalder en
brugerflade
:-)

Aslak Johansen
sslug@sslug