Re: [NOVICE] hvor er mit cdrom-drev + monitorsetup + lyd

Hejsa :)

JH> Hvor er mit cdrom-drev?

Det sidder lige oven over dit floppy drev ;)

JH> Jeg har fundet en mappe der hedder cdrom, men den er altid tom. Hvis jeg
JH> starter cdafspiller, kan den finde cd'en og starter med at spille (bortset
JH> fra at lyd ikke virker:). Så den skulle vel være mountet.

Proev det foelgende ...

cd /mnt
mount cdrom
cd cdrom
ls

virkede det ? :)

bagefter kan du jo proeve
cd /mnt
umount cdrom
eject cdrom

og se hvad der sker :)

JH> Monitor-setup:
JH> Hvordan sætter man sin skærm op? Jeg har en lav opløsning og få farver,
JH> fordi jeg satte linux op med en anden skærm på. Nu vil jeg gerne bruge en
JH> anden opløsning og mange farver.
JH> Hvordan?

su til root med fuld sti (su -), og koer det program der hedder
Xconfigurator (det er i root's sti, og husk at X'et skal vaere
stort)

JH> Soundblaser 16:
JH> Hvordan installerer jeg mit soundblaster 16 kort? Den spiller ingen form for
JH> lyd, og jeg antager at det er fordi mit lydkort ikke er korrekt installeret/
JH> at jeg mangler driver

Humm...der er et util ..men kan ikke huske det - soeg lige paa
nettet - det maa vaere muligt :)

JH> Lightyear

det var et spoejst navn :)

'Martin