hvor er mit cdrom-drev + monitorsetup + lyd

Linux-grønling spørger:

Hvor er mit cdrom-drev?
Jeg har fundet en mappe der hedder cdrom, men den er altid tom. Hvis jeg
starter cdafspiller, kan den finde cd'en og starter med at spille (bortset
fra at lyd ikke virker:). Så den skulle vel være mountet.

Monitor-setup:
Hvordan sætter man sin skærm op? Jeg har en lav opløsning og få farver,
fordi jeg satte linux op med en anden skærm på. Nu vil jeg gerne bruge en
anden opløsning og mange farver.
Hvordan?

Soundblaser 16:
Hvordan installerer jeg mit soundblaster 16 kort? Den spiller ingen form for
lyd, og jeg antager at det er fordi mit lydkort ikke er korrekt installeret/
at jeg mangler driver

System:
Red Hat v. 6.0
Gnome & KDE