Re: Sv: [NOVICE] Internet og KDE

Finn Junker wrote:

> Jeg er kommet lidt nærmere løsningen idet jeg nu har det sådan at IP adresser virker men ikke fx, http://www.sslug.dk
> Jeg kan pinge alverdens servere og også bruge Netscape men kun med indtastning af korrekte IP adresser.
>  Min løsning var at både konfigure kppp og netcfg. Så virkede det for mig.
>
> Det eneste jeg manler at løse er sammenhængen mellem IP og adresser. Kan det tænkes at de IP adresser Image anvender ikke alle "kender" sammenhæng mellem IP og navne ?

Du har vist ikke angovet dine nameservere (DNS adresser) i opsætningen.
I netcfg kan de hældes ind i passende menu, ellers skal de være
i /etc/resolv.conf (RH's netcfg overskriver denne fil)

> I al fald er mine servere i resolv.conf rigtige, men de er jo tildelt dynamisk og er ikke ens fra gang til gang.
??
Din internetudbyders DSN server er de samme, det er ikke PPP opkoblingens
IP adresser der skal anvendes.

PS.  prøv at begrænse dine linier til max. ca. 72-75 tegn.
Dette gøres i opsætningen til din mail/news-reader.