Re: [NOVICE] Installationsproblemer (grafikkort expertcolor permedia 3d)

peter thers wrote:

> Jeg prøver at installere linux, men mit grafikkort (expertcolor permedia 3d)
> er ikke kompatibelt med redhat 5.2 eller 6.0, som er de versioner jeg har.

Du har checket med "cardlist" på http://www.xfree86.org ?

Hvis den ikke har den med, så må du enten anskaffe et andet billigere
grafikkort, eller kigge på nogle af de kommercielle X servere (buyware)
se links på http://www.sslug.dk/links.html#X

Alternativt må du vente til når/hvis Xfree86 får den med.

> desuden genkender linux heller ikke min skærm (KFC) men jeg tror det er
> grafikkortet som er hovedproblemet.

Du skal blot kende Horizontal og Vertikal frekvenser på din skærm.
Er det ikke dem Zitech solgte ?, jeg mener at disse data stod i deres
salgsbrochurer/reklamer.