Installationsproblemer (grafikkort expertcolor permedia 3d)

Jeg prøver at installere linux, men mit grafikkort (expertcolor permedia 3d)
er ikke kompatibelt med redhat 5.2 eller 6.0, som er de versioner jeg har.

desuden genkender linux heller ikke min skærm (KFC) men jeg tror det er
grafikkortet som er hovedproblemet.

Hvis jeg vælger custom vga16 serveren, slukker min skærm når jeg kører
startx.

Jeg håber at nogen har en løsning for jeg vil helt vildt gerne igang med
linux.

Hilsen Peter Thers