lyd og dvd i RedHat 6.0

Hej

Jeg har lige installeret RedHat 6.0, og jeg ville derfor lige om jeg kan
få mit creative dvd-drev og mpeg-kort til at køre under linux.. så jeg
ikke skal til at have windows for at kunne se dvd-film???
Derudover har jeg nogle prb. med at få mit lydkort til at virke.. det er
et creative sblive.. når sndconfig prober efter den finder den ikke
noget... og hvis jeg så går ind og vælger et sb-kort og sætter irq, dma
osv. op så siger den device or resource busy !!

jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med ovenstående..

MVH
Alex Esmann