Re: [NOVICE] Internet og KDE

Peter Hvenegaard Mikkelsen wrote:

> Hej,
>
> Jeg er en slags semi-novice.
>
> Jeg har et problem med min Internet-opsætning under KDE på en Suse 6.1
> maskine.
>
> Mit modem ringer op og bliver forbundet, men jeg kan ikke
> pinge noget som helst eller i det hele taget få hul igennem.
>
> Så jeg tror at DNS'en er forkert konfigureret el. lign.
>
> Jeg har dog angivet 2 DNS'er fra Image, og de kører fint under Windows.
> Jeg har også været inde og rode i resolv.conf, uden effekt,
> Hvad kan problemet være?

Jeg havde samme problem med min RedHat 5.2 .
Efter mange forsøg fandt jeg ud af at man skal starte USERNET op først,
hvorefter man indtaster de nødvendige oplysninger i sin browser, her
Netscape.
Jeg kunne nemli ikke indtaste min  mail.image.dk i henholdsvis SMTP og POP.

Det lykkedes først efter jeg havde started usernet.
Hver gang jeg nu skal på internet starter jeg først usernet og derefter
netscape.
Men der findes måske en nemmere måde at gøre det på.
Isåfald gerne info herom.
M.v.h. Cornelis Bergshoeff (også semi-novice).
sslug@sslug