Re: [NOVICE] Mounte drev fra andre linux maskiner

On Thu, 27 May 1999, Ulrik Mailand wrote:

>Er der en der vil fortælle mig i meget korte træk hvordan man tilføjer et
>netværksdrev fra en linux maskine til en anden, jeg formoder der er meget
>simpelt. Men jeg kunne ikke lige finde et sted hvor det er beskrevet(måske
>har jeg ikke ledt grundigt nok).

Du kan da få et dump af de relevante dele fra min /etc/fstab:

supernaut:/home /supernaut nfs user,exec,dev,suid,rw,noauto,soft  1 1
pcserv:/w       /w         nfs user,exec,dev,suid,rw,noauto,soft  1 1

husk at oprette katalogerne /supernaut og /w.

kommandoerne "mount /w" og "mount /supernaut" vil tilføje supernaut's
/home og pcserv's /w til dit filsystem.

Hvis det skal gøres automatisk når maskinen booter kan du fjerne "user" og
"noauto".

prøv "man nfs" og man "mount"

/kristian

--