Re: [NOVICE] Internet og KDE

Finn Junker wrote:

> Jeg har et problem med at kommunikere når jeg er kommet på internet.
> Jeg bruger kppp fra KDE pakken med RH 6 og har lavet en ny konto med dynamisk tildeling af IP og DNS, ligesom jeg bruger på denne windows opkobling.
> Mit modem ringer godt nok op og forbinder mig med internet, men netscape kan ikke finde nogle adresser og jeg kan heller ikke pinge nogle servere.
>
> I kppp log vindue står dette
>
> CONNECT 115000/PPP        64000/NONE

Check hele logg'en, dette siger blot at du har fået ppp protokol
og 115200 bps på serielport, og ISDN 64000 bps og NONE kompression.
Ganske normalt, men det fortæller ikke hvorfor resten ikke virker.

> Hvorfor står der egentlig NONE efter min connect hastighed ?
Fordi du ikke har  hardware kompression slået til.

> I al fald virker kommunikationen ikke, er der ikke nogen der har en god ide ?
> Jeg bruger RH 6 og KDE, har en alm pentium 166 og et Zyxel ISDN modem
>
> Dette har jeg prøvet: netcfg og konfigure IP og DNS og så usernet til at koble mig på lige som i "Friheden til at vælge" men resultatet er det samme

Hvad siger log-filerne i /var/log ?

Har du se på http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info.html ?

Problemet er ganske sikkert PAP og den famøse CONNECT ""
(elker DNS/nameservere....)