Re: [NOVICE] Hvorfor stopper min RH-installation midt i det hele ?

On Fri, 21 May 1999 14:15:41 +0200 (METDST), sslug@sslug wrote:

>Det er desværre ikke installationsprogrammet der laver fejlen. Med
>100Mhz bushastighed går Linux også ned når jeg starter KDE.

Der er ikke sikkert det er bushastigheden, det vil sige det er sikkert
bushastigheden, men det er fordi du samtidig presser dine stakkels
RAM-moduler hårdere.

>Men er der nogen der ved hvad sådan en fejl skyldes mere præcist. Er Linux
>mere krævende for mit billige motherboard end Windows ?. Jeg ville gerne selv
>tro at fejlen skyldes min gamle harddisk, som jeg strengt taget ikke har brugt
>så meget under windows på denne maskine, men har harddisken overhovedet nogen
>berøring med bushastighenen ?

Ja, ved 75 MHz og 83 MHz overclocker du både PIC-bussen og IDE-bussen.
Ved 100 MHz burde ikke berører harddisken - jeg ved i hvert fald at
ved 66 MHz arbejder PIC-bussen ved ½ clockfrekvens, mens ved 100 MHz
bruges 1/3 af clockfrekvensen.

Jeg vil tro at dine problemer kan skylles din RAM. Jeg har selv været
nødt til at ændre lidt på RAM-timingen da jeg fik en sig.11 fejl når
jeg kompilede kerne.