Linux og knappen F1

Hej, jeg har for et stykke tid siden købt en ny harddisk på 10,2 GB,
men jeg havde desværre glemt at min PC fra 1997 kun kan håndtere
en harddisk på max 8,4 GB. Det var en dum brøler fra min side.
Som om det ikke var slemt nok så nægter min gamle harddisk på 1,2 GB
at fungere, så nu har jeg altså stadigvæk kun en fungerende harddisk
som bare er større end den gamle.
Jeg har installeret vindows 95 på den nye harddisk og når maskinen
booter så skriver den Disk fail og vil ikke fortsætte før man har
trykket på F1. Når man så har trykket F1, så starter windows normalt
op, men ikke før, og mit spørgsmål er nu:
Vil dette umuliggøre en eventuel installation af Linux, eller vil
jeg i givet blot kunne trykke F1 og så starter operativsystemet op,
hvad enten det er Linux (eller Windows 95 som nu) ?