Re: [NOVICE] Crontab syntaks

Morten Christensen wrote:

> Hvordan sætter jeg parameter på program-kommandoen i

Jeg plejer at lave et script der indeholder det der skal udføres...

> Hvordan startet jeg et program om:
> søndag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag
> dvs. aldrig om mandagen.

30 23 * * 0,2,3,4,5,6 root "/usr/local/program -alt"

Jeg mener at søndag er '0', ikke helt sikker.

Kører du RedHat? Så prøv 'linuxconf'
Gå til: Control/Control Panel/Configure superuser scheduled tasks
Det er møj nemmere.

--
best regards