ATAPI CDROM forbundet via lydkort :-(

Hej

Jeg kæmper i øjeblikket med at få Linux installeret på min gamle PC.
Det problem, der stopper mig er at Linux ikke kan finde mit CDROM
drev.

Jeg tror at det skyldes at det kører via det IDE interface, der findes
på mit lydkort. Drevet er et Mitsumi quad-speed drev. Jeg ved, at det
er rimelig ATAPI kompatibelt, for jeg har før haft Linux instaleret
(den gang Linux hed ver. 0.97). Nu har jeg imidlertid fået en separat
harddisk til Linux, og derfor er CDROM drevet flyttet over på lydkortet.

Lydkortet er baseret på et OPTi chipsæt, og skulle være Soundblaster
kompatibelt.

Spørgsmålet er nu: "Er der nogen, der kan hjælpe mig med installationen/
opsætningen af Linux, eller skal jeg have fat i en IDE controller med
to IDE porte, så jeg kan montere mere end 2 drev på den samme controller?".

På forhånd tak
Lars