Opstart med ny-kompileret kerne gaar i staa

Jeg prover lige igen, maaske var det noget uklart sidst jeg skrev.
Mit problem er at jeg har kompileret en ny kerne og alt gaar godt, men naar jeg booter med den nye zImage file,
stopper opstartsproceduren...

Noget af det sidste der sker er

Partition check:
hda: hda1
hdb: hdb1 hdb2 < hdb5 >
VFS: Mounted root (ext2 filesystem) readonly
Unable to open an initial console
<<
Og saa er computeren laast
hvad har jeg gjordt galt eller hvad mangler jeg at goere ?
Det maa er vel vaere noget jeg har svaret forkert paa i menuconfig ?

Mvh
Niels Kolloff