[Fwd: Re: [NOVICE] Gimp, Applixware, SBlive! m.fl...]

Gurjinder Singh wrote:

> Jeg tænkte jeg lige ville spørge igen!!
>
> 1)
> Kan man bruge adobe plugins til Gimp - f.eks Eyecandy (8bf filer)????
> Eller andre for den sags skyld? Hvis ja, hvor skal disse placeres?
> Hvis nej, kan i anbefale nogle plugins der har nogenlunde de samme
> features som Eyecandy eller Blackbox??

Jeg tvivler på at du kan bruge Photoshop plugins. Prøv at kigge rundt på
http://www.gimp.org, der er nok et link til en "plugin database" hvor du
kan se om der er det du mangler.

> 2)
> Hvor kan jeg d/l Applixware henne, eller er det noget man skal købe??

Det er buy-ware.

> 3)
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bruger creatives drivere
> til sblive under RH 6.0, jeg kunne sagtens under RH 5.2, men kan ikke
> få det til at virke under RH 6.0! :(

Problemet kan være at SBLive driveren er kompileret til en 2.2.1 kerne,
og RH6.0 bruger en patchet 2.2.5. Mon ikke Creative sørger for at
opdatere deres drivere hurtigt, nu hvor de desværre jo ikke leverer
kilde-kode med. Hvis man har en SMP maskine, eller en Alpha, så er man
dermed f*cked.

> 4)
> Hvordan definere jeg hvilke biblioteker en bruger må se, gennem en ftp-
> tilkobling over inter/intranet????

En almindelig bruger (dvs. ikke anonymous) har de samme rettigheder som
hvis personen var logget på lokalt, eller over en telnet. Dvs. du skal
med 'chmod' og 'chown' bestemme hvad personen må se. Som standard på
Linux/Unix har man næsten ret til at se alt, inklusiv de andre brugeres
filer, med selvfølgelig kun skriverettigheder i ens hjemmebibliotek, og
i /tmp.

> 5)
> Når jeg kører Wine giver den mig en fejlmeddelse om at mit floppy ikke
> er tilstede, selvom jeg har defineret dens placering i wine.conf
> (/mnt/floppy) filen.
> Hvad kan der være galt! (sig til hvis der skal bruges flere info, så
> sender jeg dem :))

Min ser sådan ud, og det virker vist nok:

[Drive A]
Path=/mnt/floppy
Type=floppy
Label=Floppy
Serial=87654321
Device=/dev/fd0

Ellers hvis du har brug for Windows, skulle du prøve vmware
(www.vmware.com) det virker ret godt.

Mvh Morten