[NOVICE] Gimp, Applixware, SBlive! m.fl...

Jeg tænkte jeg lige ville spørge igen!!

1)
Kan man bruge adobe plugins til Gimp - f.eks Eyecandy (8bf filer)????
Eller andre for den sags skyld? Hvis ja, hvor skal disse placeres?
Hvis nej, kan i anbefale nogle plugins der har nogenlunde de samme
features som Eyecandy eller Blackbox??

2)
Hvor kan jeg d/l Applixware henne, eller er det noget man skal købe??

3)
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bruger creatives drivere
til sblive under RH 6.0, jeg kunne sagtens under RH 5.2, men kan ikke
få det til at virke under RH 6.0! :(

4)
Hvordan definere jeg hvilke biblioteker en bruger må se, gennem en ftp-
tilkobling over inter/intranet????

5)
Når jeg kører Wine giver den mig en fejlmeddelse om at mit floppy ikke
er tilstede, selvom jeg har defineret dens placering i wine.conf
(/mnt/floppy) filen.
Hvad kan der være galt! (sig til hvis der skal bruges flere info, så
sender jeg dem :))

MVH

Gurjinder Singh