Re: [NOVICE] bærbar og internet

Gert Holtoft wrote:

> Den smutter ind sammen med installationen af RH60 og bliver meldt af kppp
> allerede når der forsøges opsætning af forbindelsen

Er det filen i /var/lock/xxx der bliver oprettet under installationen ?
Hvilken PID er der i filen ?

F.eks. hvis minicom er igang på serielporten :
     $ cat /var/lock/LCK..ttyS0
     11933 minicom frank

Fortæller så her at PID=11933 / minicom er igang på porten,
en "ps xa | grep 11933" vil afsløre om processen stadig er igang.

Et problem kan også være at RH endnu ikke har lært at det hedder
/dev/ttySN og ikke /dev/cuaN . De nye 2.2 kerner giver i øvrigt nu en
warning når man anvender de "gamle" Sun betegnelser.
Locking systemet virker kun hvis alle programmer er enige om portens navn,
bruger man skiftevis cua0, ttyS0 og "/dev/modem"-link, så vil uucp-style
låsemekanismen ikke virke efter hensigten.

Et andet problem kan være at overgangen fra chat til pppd er lavet
på en uheldig måde. Normalt kalder pppd chatprogrammet, og så skulle
der ikke være problemer.
Jeg har desværre ikke selv KDE installeret, så jeg kan ikke selv
prøve det.