Re: [NOVICE] Min lille maskine skal da ikke snydes for linux... Vel ?

Jimmy Thomsen wrote:

> Min lille maskine skal da ikke snydes for linux... Vel ?
> Så derfor:
> [...]

Hvis det ikke kan lade sig gøre at tilføje et cdrom drev,
så vil det afhænge af hvilke andre muligheder du har.

Har du en anden PC med cdrom drev og evt. netkort ? (og netkort i den lille PC)

Slackware linux er lavet til at kunne være i disketter, så man kan nøjes med
at downloade de "grupper" man vil installerere (eller kopiere fra CDrom)
Slackware er lidt mere speciel, og der findes vist ikke danske
vejledninger.
Men os "gamle" har da alle prøvet Slackware tilbage i ca. 1993-1994
og den var udmærket til en ren disketteløsning på en 486DX2-66 og 16MB.
Med 204MB disk skal man alligevel passe på ikke at installere
for mange programmer, og de store fine dekstops (gmome/KDE..) er sikkert
alligevel for tunge til den lille PC.
Men X og en af fvwm* windowmanagerne burde kunne køre på den.
Det vil dog afhænge af hvilket grafikkort du har. Nogle ældre kort
er ikke supporteret.