Re: [NOVICE] Defragmentering af Win95-disk

signeras wrote:

> Er der nogle der har nogle gode råd m.h.t. defragmentering af Win95-diske?
> Vi sidder med en 4Gb disk med een stor FAT32-partition, hvor der ligger nogle Windows systemfiler sidst på disken (til trods for at der kun er ca. 1Gb filer ialt). Defrag nægter hårdnakket at flytte filer med system-attributten sat (specielt \Windows\System.dat) og Win95 sætter den automatisk hver gang vi sletter den.
> Vi _har_ prøvet at starte maskinen fra en diskette og flytte filen der, men det hjalp ikke.

Det kan drille nogen gange da windows i sin uendelige visdom ikke
mener at sidde skal kunne flyttes.
Prøv at starte windows i fejlsikret "dos-prompt-mode" (efter vistnok
F8 eller F5 ved opstart).

cd windows
attrib -r -s -h system.dat

nu er det ikke en systemfil, men hvordan man så flytter....
Jeg syntes ikke at have oplevet problemet hidtil, men måske I kan komme
videre derfra ?