Sv: [NOVICE] LILO...

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Rikke & Kim <sslug@sslug>
Til: sslug@sslug <sslug@sslug>
Dato: 11. maj 1999 19:54
Emne: [NOVICE] LILO...

Jeg har problemer med at starte Windows op. Jeg har installeret RedHat 6 med LILO
lagt ind i Master Boot Record. Er der nogen af jer, der har oplevet problemer med at starte
Windows op med den konfiguration? Når LILO installeres, spørger installationsprogrammet,
om LILO skal lægges i MBR eller om den skal lægges for sig selv i slutningen af Linux-
partitionen. Jeg valgte MBR. Spørgsmålet er så, om det var et forkert valg? Jeg mener ikke,
at LILO piller ved noget i Windows' opsætning, eller?

Svar:  Jeg har prøvet noget ligende ved RedHat 5.2, men når LILO'en startede op havde den et ventetid.
            Hvis jeg skrev DOS, startede min Windows 98 op.
            Du kan jo prøve! Hvem ved?

Et andet spørgsmål. Jeg har downloadet en Kernel-Boot gennem Windows, og skal have
opgraderet kernen. Men hvordan får jeg Linux til at "se" mit Windowsbibliotek, hvor
kernen ligger? Det er vist noget med Samba, ikk?

Svar:   Find først ud af hvilket filsystem din Windows er installeret på.
            Derefter skal du "mounte" dit Windows drev.
            Dette punkt er ret godt beskrevet i den medfølgende manual og gøres nemmest i x-wondows.
            Se under "Adminstration - disk manager" (eller sådan noget ;-)
            Når du først har fået "mountet" dit drev, kan du komme til alle dine filer

MVH
Henrik Hansen