Re: [NOVICE] ingen startx

From: Simon Kristensen <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Subject: [NOVICE] ingen startx
Date: Tue, 11 May 1999 16:57:48 +0200

Hej Linux - gruppe

Jeg er en dreng på 16 år, som er begyndt at interressere mig
for linux, men jeg har det problem at mit skærmkort, ikke er på
listen, når jeg køre linux -install. Det gør at jeg ikke kan køre "startx"

Jeg har prøver 5 andre skærmkort, men det dur bare ikke !!! Kan i hjælpe mig, med at finde en anden driver, eller en driver som er på linux cdén, som kan bruges. (det vil jeg være meget glad for)

Det er en :

Diamond AGP A70 speedstar 8mb ram Sis 6326
xfree86 3.3.3.1 understøtter SiS 6326 (se http://www.xfree86.org/cardlist.html) og brug "XF86Setup" og vælg svga serveren og lad xfree "probe" efter ramdac og hukommelse. start så først med at køre i 640x480x8bit for at se om "driveren" virker. hvis den gør, så gå forøg opløsning og farve dybte gradvist, for at se hvad driveren kan "klare", og vælg tilsidst den tilstand du bedst kan lide.

Jeg håber i vil hjælpe mig !!!

P.S hvis i gør, vil i ikke gør jeres "linux - sprog" lidt let, for mig da jeg
ikke er så god til linux ENDNU.

sslug@sslug eller sslug@sslug

P.P.S i må gerne sende driveren direkte til mig.

M.V.H Simon Linde Kristensen