Re: [NOVICE] LILO...

Rikke & Kim wrote:

> Jeg har problemer med at starte Windows op. Jeg har installeret RedHat 6 med LILO
> lagt ind i Master Boot Record. Er der nogen af jer, der har oplevet problemer med at starte
> Windows op med den konfiguration? Når LILO installeres, spørger installationsprogrammet,
> om LILO skal lægges i MBR eller om den skal lægges for sig selv i slutningen af Linux-
> partitionen. Jeg valgte MBR. Spørgsmålet er så, om det var et forkert valg? Jeg mener ikke,
> at LILO piller ved noget i Windows' opsætning, eller?

Det var da underligt. Prøv at kigge i nogle HOWTOs om ikke der skulle
være hjælp at hente.

> Et andet spørgsmål. Jeg har downloadet en Kernel-Boot gennem Windows, og skal have
> opgraderet kernen. Men hvordan får jeg Linux til at "se" mit Windowsbibliotek, hvor
> kernen ligger? Det er vist noget med Samba, ikk?

Kernel-boot er en pakke, du slet ikke har brug for. Væk med den -
excorsér den fra din maskine. Det er intet andet end en meget kompakt
kerne, så vidt jeg husker. Vil du opgradere kernen, rådes du til at
hente kernel source og kernel headers af en nyere version og kompilere
den selv. Det er egentligt ikke så svært, som det måske lyder.
  At se et FAT-drev er ikke noget problem. Det er dog nødvendigt at vide
hvilket filsystem, det kører med. VFAT? FAT32? I roden kan du oprette et
bibliotek, der hedder /win eller sådan noget. Så skal du tilføje et par
linier i din /etc/fstab á la:

/dev/hda1	/win	vfat	defaults	1 2

Så mountes drevet automatisk under opstart. Læg dog mærke til, at device
og filsystem kan variere. Se evt. man fstab og man mount

Martin

--
Anyone who has realised the importance of Esperanto
is morally obligated to work for it.