Redhat 5.2 Linux + D-Link DFE-500TX problemer

Hej

Jeg nåede aldrig at få løst mit problem, så jeg spørger lige igen.

Jeg er meget "grøn" mht linux, og iøvrigt ikke nogen netværkshaj.

Mit problem er følgende:

Jeg har to pc'er forbundet med et patch-kabel.
På pc nr. 1 har jeg installeret NT-workstation, på pc nr. 2 har jeg
installeret Red Hat 5.2.
Mit netkort er et D-Link DFE-500TX  (baseret på en Digital/Intel 21143
chip).
Når jeg installer Red Hat 5.2 fortæller programmet mig at den har fundet et
netkort og installer Tulip-driveren.
Er det den rigtige driver?
Jeg er klar over at jeg skal installere "Samba" ell. lignende for at bruge
Linux-maskinen som fil-server. Men mit problem er at jeg ikke engang kan
"pinge" fra en maskine til den anden.
Maskine 1: 192.168.100.1, maskine 2: 192.168.100.2.
Når jeg installerer NT workstation på begge maskiner (med ovennævnte
adresser)  kan jeg pinge fra/til begge maskiner. Skulle jeg ikke også kunne
pinge fra linux til NT og vice versa?
Er der noget jeg skal gøre for at få det til at virke?
Jeg har kigget på den nye "Hardware compatibility list" til Red Hat linux
6.0. Her står der eksplicit at Digital 21143 chippen er understøttet. Så
måske skal jeg opgradere for at det til at virke?

Hvis en af I "langhårede" :) gider hjælpe, vil jeg være yderst taknemmelig.

Mvh
Per

Remember, just because you're paranoid
doesn't mean that someone isn't after you.

Per Michael Knudsen
Street Address: Marslevvej 29, 1. MF.
City: Svendborg.
Postal code: 5700