[NOVICE] Hvilke værktøjer har Linux til mailing lister?

Hvis jeg kunne tænke mig at køre en mailing liste, der hver dag spyttede
>1000 mails ud, hvad skal jeg så rette blikket mod? Hvad har Linux af
features eller hvad kan man få af *pålidelig* software der kan klare denne
opgave?

Hilsen Mads

PS. Jeg kender smartlist, men den er ikke god til at håndtere særlig store
mailing lister.