Re: [NOVICE] Kan ikke køre startx --- HJÆLP MIG

Simon Kristensen wrote:

> Hej Linux - gruppe
>
> Jeg er en dreng på 16 år, som er begyndt at interressere mig
> for linux, men jeg har det problem at mit skærmkort, ikke er på
> listen, når jeg køre linux -install. Det gør at jeg ikke kan køre "startx"
>
> Jeg har prøver 5 andre skærmkort, men det dur bare ikke !!!
> Kan i hjælpe mig, med at finde en anden driver, eller en driver
> som er på linux cdén, som kan bruges. (det vil jeg være meget glad for)
>
> Det er en :
>
> Diamond
> AGP
> A70 speedstar
> [...]

Nådada. Prøv at køre programmet "Xconfigurator" som root. Det har du
tydeligtvis gjort før. Her kan du så vælge "Unlisted card", som står
helt i bunden at listen over skærmkort. Der kan du så vælge nogle
passende indstillinger som fx. RAM. Du skal nok ikke vælge clock chip,
RAMDAC og sådant. Så bliver du på et tidspunkt bedt om at vælge en
server, du vil bruge. Der er nok rimeligt stor sandsynlighed for, at du
kan få maskinen op at køre med SVGA-serveren, så prøv det.

Martin

--
Anyone who has realised the importance of Esperanto
is morally obligated to work for it.