Red Hat eller Debian

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken distribution af Linux man skulle
vælge, hvis man ser bort fra vanskeligheder ved installationen
(Brugervenligheden ved installation skal altså ikke være en prioritet).  Red
Hat er tilsyneladende den mest populære, men jeg har hørt, at der skulle
være fordele ved Debian, såsom internetservere og kompatibilitet med Red Hat
som ikke gælder den anden vej.  Jeg er forøvrigt helt ny i Linux, og kunne
derfor godt tænke mig at vide hvem man kontakter for at købe CD-erne med
Linux (Red Hat eller Debian eller måske en helt anden).

hilsen
Elias Naur