SAMBA og NT-drev

Hej SSlug'er

Jeg har siddet og leget lidt med noget FTP server
på linux maskine på arbejdet og er stødt ind i
nogle problemer, som i måske kan hjælpe mig med!

Linux maskinen er tilkoblet et NT-netværk over
tcp/ip protokollen. For at kunne se netværks
drevene på nt-maskinen skal man logge på gennem
clients for microsoft networks, der så starter
et script der giver adgang til drevene.

Jeg har fundet frem til at jeg skal bruge smb-client
til at komme i kontakt med drevene. Men der er nogle
ting jeg ikke forstår!!

1) Når jeg kører
smb-client -l Cphiftd1-srv01 -w Cphiftd1 -Username
og skriver mit password, kan den godt vise de andre
computere og netværk der er tilsluttet Cphiftd1-srv01
(vores netværk, er en del af et størrenetværk!). Men
skriver jeg kommandoerne for at få fat på drevene
(jeg kan ikke huske dem, sidder på en win-dåse),
siger den et eller andet med invalid mount point.
(mount point på linux /mnt/samba). Hvordan skal det gøres?

2)
Jeg har talt med min chef (sys-ad) og spurgt hvilke drev
numre (a,b,c,d, osv.) de forskellige netdrev har. Men
han siger at de er shares og ikke drev. HVORDAN HULEN kan
jeg få fat i en share, når smb-client har brug for et fysisk
drevnavn??????

Jeg undskylder at teksten er blevet så lang, men jeg følte
at det var nødvendigt!

På forhånd tak for hjælpen!!

MVH
Gurjinder

PS. Mit netværkskort problem, var en misspell fra min side! Nu virker
det. Kæft hvor var det simpelt!!